Po naujojo „Audi SQ5 TDI“ kapotu - įdomus triukas - kaip elektrinis kompresorius padės turbokompresoriui?
„Audi SQ5 TDI“ - tai sportiškas, kompaktiškas visureigis, galintis vos per 5,1 sekundę įsibėgėti iki 100 km/val. Tačiau kartu šis dyzelinis automobilis bus ir gana ekonomiškas - 100 km įveiks sudegindamas mažiau nei 7 litrus degalų. Prie šių savybių ženkliai prisidės ir įdomi technologija, kurią „Audi“ sumontavo oro įsiurbimo sistemoje.
Daug kas kalba, kad dyzeliniai automobiliai nebeturi ateities. Tačiau iš tiesų jie vis dar turi privalumų ir žmonės juos perka, net jei dyzelinių automobilių pardavimai per pastaruosius kelerius metus ir stipriai nukrito. Naujasis „Audi SQ5 TDI“ parodo, kad ir gamintojai tebėra pasiruošę rinkai pasiūlyti įdomių dyzelinių modelių, pasižyminčių novatoriškomis technologijomis.
„Audi SQ5 TDI“ yra varomas 3 litrų V6 varikliu su turbokompresoriumi, elektriniu kompresoriumi ir hibridine technologija. Šis variklis išvysto 347 arklio galias (255 kW) ir 700 Nm sukimo momentą. Per aštuonių laipsnių automatinę transmisiją variklis suka visus keturis ratus. SQ5 yra gana sportiškas automobilis, todėl „Audi“ siekė, kad variklis greitai reaguotų į akceleratoriaus paspaudimus. Būtent tam ir skirtas elektrinis kompresorius.
Turbokompresorių suka išmetamosios dujos, o veikdamas mažais sūkiais, variklis jų išskiria gan mažai. Todėl variklio galios kreivė nėra tolygi – ji staiga šokteli aukštyn pasiekus maždaug 1,6 tūkstančius apsukų. Taigi, nuo akceleratoriaus nuspaudimo iki rimtesnio bėgėjimosi pradžios praeina pastebimas laiko tarpas. Tačiau elektrinis kompresorius veikia nepriklausomai nuo variklio sūkių, todėl varikliui iš karto gali pasiūlyti daugiau oro.
„Audi SQ5 TDI“ turi kompaktišką elektrinį kompresorių su 7 kW varikliu, galinčiu vos per 300 milisekundžių įsukti kompresoriaus mentis iki 65 tūkstančių apsukų per minutę. Taip suteikiamas santykinis 1,4 barų slėgis, ko pakanka išlyginti galios kreivei. Įdomu tai, kad ši technologija leidžia ne tik greičiau ir sklandžiau įsibėgėti bei pajudėti iš vietos, bet ir sutaupyti degalų.
Elektrinis kompresorius užtikrina sklandų variklio darbą esant mažesnėms apsukoms. Taigi, norėdami aplenkti kitą automobilį ar tiesiog pajudėti iš vietos, vairuotojai neturi taip stipriai spausti akceleratoriaus pedalo. Dar labiau degalų sąnaudas mažina hibridinės technologijos – vairuotojui atleidus akceleratorių, automobilis įkrauna baterijas, kurių energija vėliau gali būti panaudota degalų sąnaudų sumažinimui bent 0,7 l/100 km.
Žinoma, visos šios technologijos tik parodo, kokie sudėtingi yra šiuolaikiniai automobiliai. Tačiau internete jau gausu komentarų, primenančių, kad kuo daugiau technologijų, tuo daugiau galinčių sugesti komponentų.
Šaltinis: http://technologijos.lt
Daugiau nuotraukų: