saab 900

Sukūrė Vartotojas 2009-10-03
2009-10-03 15:22
pliusai minusai , nuomones ir panasus dalykai :)

kuro sanaudos ? trauka ? technine charakteristika ? :)

labai mastau apie sia masina , gal dar pirmus 9-3 modelius
2009-10-04 01:12
Pats isigijau 900 coupe, 96 metu, 2.0T. Man papuole jau gana pavarytas, tai teko nemazai sukisti pinigu. Kuro sanaudos gana normalios, mieste normaliu vaziavimu 11-13 (isidejau dujas), uzmiesyje apie 9-10 simtui. Traukia gana neblogai, nors kaip is 136KW noretusi kiek geresnio pojucio.Ant kelio stovi stabiliai ir vaziuoti gana malonu, turi visus privalumus, kuriu reikia, su elektrine dalim problemu nera. Silpnoji vieta-sankabos isminamasis guolis, cia jau saab'u liga. Eksplotacija nera pigi, taciau ikandama, tiesa, kartais gali kilti problemu del detaliu, bet jei gyveni Vilniuje, ne beda. Pries perkant patarciau gerai prapurtyti, pravaryti pilna diagnostika. Siaip esu gan patenkintas.
582 / 0
2010-03-17 00:35
Gal kas zinot kokios turbinos buvo montuojamos i Saab 900 nuo 93 metu ir saab 93 iki 2002? Ba as ant turbinos saltojo galo radau uzrasa Garett tai nzn ar cia orginaliai tokias dejo ar drageriai jau bus nagus prikise.
2010-03-17 03:54
manau bus originali turbina, nes pas mane ant volvo buvo irgi Garett originalas, bet gali but ideta kita galingesne :D
582 / 0
2010-04-13 19:27
Sveiki pastebejau kad turbina neboostina iki redlaino o kazkur ties geltono viduriu sustoja, cia apie 3k apsuku, kazkas bure vakumo slangeles, tai va mane domina ar vakumines slangeles geriau pirkt is tuningistu ar is seniu uzteks, kokios truputi rimtesnes. Ba labej mes su 4 mmHg slegiu dirbam su caro ruriko laiku slangom kai kurios net nestoros gumos. Gal dar kokiu bedu galit isbur ba kartais ir normaliai boosto duoda iki redlaino pradzios, bet dazniausiai apie geltono 2/3 baigia boostint.
582 / 0
2010-04-14 09:07
cia tas saab`o turbo matuolis prietaisu skyde kuris pradzioje baltas paskui geltonas o galiausiai raudonas :) turbina orginali. arba jai nezinot tai bent gal zinot koks slegis yra vakuminese slangelese mmHG arba atm. ar barais nesvarbu persiskaiciuosiu i man reikiama dydi.
582 / 0
2010-04-14 09:10
ir as cia kalbu ne apie 1-2 begi tur teoriskai galetu buti ribojimas boostas. nors jo greiciausiai ir nera nes is greiciu dezes iseina tik atbulinio dacikas, o ir prie begiu svirties daciku nera lygtais.
2010-04-15 20:15
2010-03-17 00:35 haro196 rašė: Gal kas zinot kokios turbinos buvo montuojamos i Saab 900 nuo 93 metu ir saab 93 iki 2002? Ba as ant turbinos saltojo galo radau uzrasa Garett tai nzn ar cia orginaliai tokias dejo ar drageriai jau bus nagus prikise.
ant 9-3 su Trionic-7 (juoda kasete) ejo Garrett GT17 ant LPT versijos ir Mitsubishi TD04 ant HOT versijos.



Ant Trionic-5 saabu 900 su raudona kasete buvo irgi garrettas gamykilinis, tik nezinau tikslaus modelio
2010-04-15 20:21
2010-04-14 09:10 haro196 rašė: ir as cia kalbu ne apie 1-2 begi tur teoriskai galetu buti ribojimas boostas. nors jo greiciausiai ir nera nes is greiciu dezes iseina tik atbulinio dacikas, o ir prie begiu svirties daciku nera lygtais.
1, 2 ir atbuliniu begiu boostas ribojamas tikrai ant 9-3 ir 9-5 su Trionic-7. Jis begi apskaichiuoja remdamasisi variklio ir automobilio greichiu skirtumais. del to ir nera atskiro daviklio kiekvienam begiui.



Del Saab 900 nezinau tiksliai, nes jis naudojo Trionic-5, kuris yra paprastesnis, bet manau irgi riboja.



Bet gali riboti ne tik del to.. Gali riboti, jei variklis detonuoja.. Koki kura naudoji?
2010-04-15 20:23
2010-04-14 09:07 haro196 rašė: cia tas saab`o turbo matuolis prietaisu skyde kuris pradzioje baltas paskui geltonas o galiausiai raudonas :) turbina orginali. arba jai nezinot tai bent gal zinot koks slegis yra vakuminese slangelese mmHG arba atm. ar barais nesvarbu persiskaiciuosiu i man reikiama dydi.
Maksimalus Boostas turetu buti apie 0.9 bar
2010-04-15 20:26
Zarneles kurios eina nuo boosto valdymo solenoido siulychiau naudoti nuo to pachio auto, nes jos yra ish labai stipruas ir karshchiui atsparaus silikono.. visos kitos zarneles ant to variklio su laiku pasidaro "trapios", bet jos mazai ka turi bendro su boosto valdymu.. nebent tik atidaro recirkuliacini voztuva..
582 / 0
2010-04-16 10:16
2010-04-15 20:21 rašė: 1, 2 ir atbuliniu begiu boostas ribojamas tikrai ant 9-3 ir 9-5 su Trionic-7. Jis begi apskaichiuoja remdamasisi variklio ir automobilio greichiu skirtumais. del to ir nera atskiro daviklio kiekvienam begiui.



Del Saab 900 nezinau tiksliai, nes jis naudojo Trionic-5, kuris yra paprastesnis, bet manau irgi riboja.



Bet gali riboti ne tik del to.. Gali riboti, jei variklis detonuoja.. Koki kura naudoji?
Seip logiskas budas is sukiu ir greicio paskaicuoti begi.. kaip as apie tai nepagalvojau... Naudoju benzina 95 verva ir dujos(pusrskalas) pagrinde vazineju ant duju na nebent saltu motoru ir kai dujos baigesi ant benzo vazuoju na ir dar laiks nuo laiko kai uzplaukia vazuoju benzu.

O del boosto tai nesuprasi kas ten darosi ba paspaudi gaza neduoda pilno atleidi pedala ir vel spusteli ir vuolia vel duoda boosto iki daciko redlaino pradzios. Buna duoda boosto iki redlaino pradzios ir tiesiog nuspaudus gaza pirma karta. Dar esu pastebejes toki dalyka kad ligtai nesidarineja virslegio nuleidimo i duslintuva voztuvas. nors tikrinau gazuodamas vietoj tai gali buti, kad ir nepastebejau kaip jis truputi atsidaro.
582 / 0
2010-04-16 10:21
pabandysiu sendien iki tanagros palekt nusipirksiu recirkuliaciniam nauja slangele. O recerkulecinis voztuvas atsidaro nuo atsirdausio vakumo ar virslegio toje salangeleje?
582 / 0
2010-04-16 10:24
2010-04-15 20:23 rašė: Maksimalus Boostas turetu buti apie 0.9 bar
Paziurejau wiki tai raso kad 185ag varikliams boostas 0.73 bar . Bet ar sitas boostas skaicuojamas nuo atmosferos slegio ar nuo 0 mmHg?

582 / 0
2010-04-16 10:32
2010-04-15 20:23 rašė: Maksimalus Boostas turetu buti apie 0.9 bar
2010-04-16 10:24 haro196 rašė: Paziurejau wiki tai raso kad 185ag varikliams boostas 0.73 bar . Bet ar sitas boostas skaicuojamas nuo atmosferos slegio ar nuo 0 mmHg?

Pagalvojau kvailas klausimas aisku kad nuo atmosferos slegio ba kitaip turbina retintu ora o ji ji spaudzia :)
2010-04-16 19:09
Manau tu gera kryptimi eini, nes recirkuliacinis voztuvas gali mazinti boosta jei nelaiko jo membrana. Jis turetu buti uzdarytas kol negaus vakuumo ish isiurbimo kolektoriaus, bet jei membrana nelaiko tai boostas atidarys ji.. shiaip chia liga ju.. Ash isidejau ta voztuva nuo draugo 2001 GTI.. laiko geriau sako, nors vizualiai jie identishki.



Jis slegi nuleidzia ne i duslintuva, o i turbinos isiurbimo vamzdi.



Jis ir neturejo atsidaryti ant laisvu.. nes ant laisvu neturetu boostinti..



0.7 bar yra "vidurkis".. Ash turiu SAAB WIS (workshop information system) ir ten parashyta, kad B204L su mexanine deze boostina ~0.9 bar, su automatine ~0.6 bar. Wiki matomai ishvede vidurki..
582 / 0
2010-04-17 05:32
Recirkulecinis voztuvas lygtais yra variklio virsui ir jis atsidaro atleidus gazo pedala nuo vakumo susidariusio isiurbimo kolektoriuje. o apacioj prie turbo yra vastegate(berots taip vadinasi) kuris atsidaro nuo virslegio gazuojant. Jai kazka sumaisiau pataisykit. Tai man pasirode kad tas apatinis nesidarineja gazuojant vietoj. o seip turbut radau gedima, biski su dujom laisvos puliavo tai nuveziau pajunge kompa ir pomate kad dujininkai blogai duju riebuma sureguliavo, buvo liesas misinys. Todel matyt boostas ir neveike normaliai.
2010-04-17 21:20
2010-04-17 05:32 haro196 rašė: Recirkulecinis voztuvas lygtais yra variklio virsui ir jis atsidaro atleidus gazo pedala nuo vakumo susidariusio isiurbimo kolektoriuje. o apacioj prie turbo yra vastegate(berots taip vadinasi) kuris atsidaro nuo virslegio gazuojant. Jai kazka sumaisiau pataisykit. Tai man pasirode kad tas apatinis nesidarineja gazuojant vietoj. o seip turbut radau gedima, biski su dujom laisvos puliavo tai nuveziau pajunge kompa ir pomate kad dujininkai blogai duju riebuma sureguliavo, buvo liesas misinys. Todel matyt boostas ir neveike normaliai.
jei wastegate nesidarinetu tai boostintu per daug, nes kai wastegate atsidaro - turbo asheles sukimosi greitis mazeja ir del to mazeja boostas.



tu idomiai ji pavadinai.. "virshslegio nuleidimo i duslintuva".. jis virshslegio niekur nenukreipia.. jis praleidzia dali ishmetamuju duju aplink turbinos sparnuote, ji tik aktyvuoja virshlegis (boostas)



Taip ir maniau.. gerai dar baigesi.. nes liesas mishinys = detonacija.. o detonacija gali nesunkiai uzmushti varikli, geriausiu atveju prapus tarpine, arba sudegins voztuvus, blogiausiu - shtanga isheis per bloko sienele. bet ECU turi apsauga, pirmiausiai velina degimo kampa, tada mazina boosta ir riebina mishini.. aishku nevisada gali valdyti kura - duju atveju.
582 / 0
2010-06-13 02:56
koks turetu but slegis cilindruose B204L? compres radio 9, 2 tai ir slegio tiketis apie 9?
2010-06-13 07:20
Idealiai - 9.2 atm. gali buti daugiau jei suodziu storas sluoksnis ant stumoklio.. gali maziau, jei cilindras nesandarus.
582 / 0
2010-06-14 12:29
Na pasimatavau kompresija tai 1-4 cilincre buvo po 11 Bar o 2 ir 3 atitinkamai po 10, 5 ir 10, 3 tai likau nustebes kodel ne 9bar a pan, juk compress radio 9, 2:1, bet sabistai sake kad visuose apie 11 rodo :) tik va idomu kodel?
2010-06-14 14:06
9, 2 yra suspaudimo laipsnis tiek kartu pasikeicia cilindro turis kai stumoklis yra virsuje o kompresija buna visada didesne uz suspaudimo laipsni
2010-06-14 18:18
suspaudimo laipsnis rodo kiek kartu pakeicia slegi priklausomai nuo atmosferinio - jei 9.2:1 tai jei atmosferinis slegis yra 1 atm tai cilindre bus 9.2 atm. bet jei slegis zemesnis (pvz kalnuose) tai ir variklio kompresija bus zemesne
2010-06-14 18:52
2010-06-14 18:18 rašė: suspaudimo laipsnis rodo kiek kartu pakeicia slegi priklausomai nuo atmosferinio - jei 9.2:1 tai jei atmosferinis slegis yra 1 atm tai cilindre bus 9.2 atm. bet jei slegis zemesnis (pvz kalnuose) tai ir variklio kompresija bus zemesne
tikrai klysti suspaudimo laipsnis parodo kiek kartu pasikeicia cilindro turis kai stumoklis juda is agt i vgt
4243 / 0
2010-06-14 19:00
jo cia kur raso compress tai matujant visad turi but daugiau pas mane opel record buvo 13atm o raso katalogai apie compress 9,

o a klases merse net compress 11:1
2010-06-14 19:27
kompresija yra slegis cilindre o suspaudimo laipsnis parodo kiek kartu sumazeja cilindro turis kai stumoklis yra virsuje kompresija visada buna didesne vien tik del to kad suslegtas oras syla ir pleciasi ir dar del labai daug kitu faktoriu apie kuriuos cia reiketu daug ir ilgai rasyti
2010-06-14 20:39
tai jus kalbat apie nominalu suspaudimo laipsni o ne realu..



tai tada taip, nominalus visada didesnis uz realu
582 / 0
2010-06-14 21:07
2010-06-14 19:27 rašė: kompresija yra slegis cilindre o suspaudimo laipsnis parodo kiek kartu sumazeja cilindro turis kai stumoklis yra virsuje kompresija visada buna didesne vien tik del to kad suslegtas oras syla ir pleciasi ir dar del labai daug kitu faktoriu apie kuriuos cia reiketu daug ir ilgai rasyti
Atciu uz atsakyma kad compres radio yra kiek kartu pasikeicia cilindro turis. Taui tada galima issiskaicuot kokia kompresija bus tik reikia dar si ta zinot pV=nRT ideliuju duju lygtis na aisku cia reikalo su reliom dujom turim tai reikia kazkokias pataisas yvest tik as jau sitoj vietoj nesuprantu kas ir kaip taisosi :)
4243 / 0
2010-06-14 21:20
nu aruunsas siuo atveju geriau paaiskino
2010-06-14 21:22
nu cia dar reikia labai daug pataisu ivesti nes cilindras nera idealiai sandarus reikia atsizvelgt i stumoklio greiti, i cilindro uzpildyma oru ir t.t.
582 / 0
2010-06-14 21:22
Tai relus slegis cilindre mano neivedus pataisu jai matuojama kai atmosferos slegis yra 1 atm o temperatura 20 C bus 293*p2=t2*9, 2

p2 yra slegis cilindre o t2 iki kiek ikaista suslegtas oras.
582 / 0
2010-06-14 21:23
na tarrkim as cia ideliom dujom paskaiciavau ir idealu cilindra :) vistiek tikrinau varikliui sukantis su starteriu.
2010-06-14 21:30
gal kas zino saab 9-5, 3 litrai dyzelinis variklis kieno gamybos? ar svedu ar siaip kokiu gaidziu italu ar pan?
2010-06-14 21:34
na tada tikriausiai taip tiksliai nezinau nes su tokiais skaiciavimais nelabai draugauju:)
582 / 0
2010-06-14 21:52
2010-06-14 21:30 rašė: gal kas zino saab 9-5, 3 litrai dyzelinis variklis kieno gamybos? ar svedu ar siaip kokiu gaidziu italu ar pan?
Sabai savo dyzeliu negamino 2, 2 pasiskolino is opelio gal tiksliau GM o 3.0 is isuzu jai neklystu irgi GM bet tie 3.0 kiek girdejau nelabai kam tike geriau 2.2 patikimesni
4243 / 0
2010-06-14 22:22
2010-06-14 21:30 rašė: gal kas zino saab 9-5, 3 litrai dyzelinis variklis kieno gamybos? ar svedu ar siaip kokiu gaidziu italu ar pan?
kad tie gaidziai tuos motorus geriau kartais padaro
2010-06-14 23:06
2010-06-14 21:30 rašė: gal kas zino saab 9-5, 3 litrai dyzelinis variklis kieno gamybos? ar svedu ar siaip kokiu gaidziu italu ar pan?
2010-06-14 21:52 haro196 rašė: Sabai savo dyzeliu negamino 2, 2 pasiskolino is opelio gal tiksliau GM o 3.0 is isuzu jai neklystu irgi GM bet tie 3.0 kiek girdejau nelabai kam tike geriau 2.2 patikimesni
tai sakot 2.2 opelio matoras?
2010-06-14 23:10
2010-06-14 21:30 rašė: gal kas zino saab 9-5, 3 litrai dyzelinis variklis kieno gamybos? ar svedu ar siaip kokiu gaidziu italu ar pan?
2010-06-14 22:22 naudingas rašė: kad tie gaidziai tuos motorus geriau kartais padaro
nebenoriu su italais daugiau reikalu tureti. alfa romeo i bankrota mane buvo privedus. lb nevykusi papuole man.

susidomejau sabais kadangi vienas zmogus siulo gerus pinigus uz mano audi, tad galvoju gal imti saaba..nors ir audines gaila..
4243 / 0
2010-06-14 23:16
alfa ir mane pasventino 2000 lt kai dirzas truko:)bet prancuzai toli grazu nebrangus.aisku kai arkliu daug tai ir kastai didesni motoro remonto
2010-06-14 23:22
http://www.autogidas.lt/skelbimai/saab-9-3sedanas-2003-0119379730.html
2010-06-14 23:22
va toks manau vertas demesio aparatas..
2010-06-15 03:48
Svedai dyzeliu negamino. O po to ir benzininiai pasidare nebe ju.



nuobodus variantas bet siaip masina komfortiska, man asmeniskai salonas jo grazus. tik garso sistema man atrodo jau su sviesolaidziais del ko sunku prideti ka nors.. o gamykline tikrai nezavi ir stiprintuvas gamyklinis nlb laiko. bet cia smulkmenos, pati auto gera.. tik letoka.
2010-06-15 07:21
prie to pacio . jei ka ardau SAAB 900 Coupe 1995m.2, 3
2010-06-15 15:17
nebuvo ju coupe. buvo 2 arba 4 duru hatchback
2010-08-28 10:52
na tuo met chedzbekas 2 duru, nors toks 2duris modelis vadinamas coupe.

siuo metu taip pat ardau 1994m. 4 duru chedzbeka .variklis 2.0. tel.avatare
2010-08-28 16:32
nevadinamas. 2duris modelis su paprasta bagazine vadinamas coupe, o hatchbackas 2 ar 4 vistiek yra hatchbackas, nes jis neturi bagazines.. jis turi "hatch in the back"
582 / 0
2010-09-01 09:46
Cia ne del terminologijos bet seip 900 lankstinuke 2 hedzbekas gamintojo vadinamas kupe :) paradoksas
582 / 0
2011-02-14 10:20
Taigi susidomejau kaip veikia ECU T5. Kadangi T5 neturi oro srauto matuoklio tai speju apie oro kieki sprendzia is turbinos slegio tada i purkstukus kiek kuro purksti signalas pareina perskaicuotas butent nuo APC daviklio, ir jam oro droselio atidarymas kaip ir tiesiogines ytakos neturi. Ar teisingai mastau?
P.S. oro droselis turi itakos nes kuo labiau jis atidarytas tuo daugiau variklis gauna oro ir tuo smagiau sukasi turbina, bet tiesiogiai nuo jo neina joks daviklis.
2011-02-14 19:56
2011-02-14 10:20 haro196 rašė: Taigi susidomejau kaip veikia ECU T5. Kadangi T5 neturi oro srauto matuoklio tai speju apie oro kieki sprendzia is turbinos slegio tada i purkstukus kiek kuro purksti signalas pareina perskaicuotas butent nuo APC daviklio, ir jam oro droselio atidarymas kaip ir tiesiogines ytakos neturi. Ar teisingai mastau?
P.S. oro droselis turi itakos nes kuo labiau jis atidarytas tuo daugiau variklis gauna oro ir tuo smagiau sukasi turbina, bet tiesiogiai nuo jo neina joks daviklis.
tai, kad turi T5 droselio padeties davikli.. jis sotvi kitoj pusej droselio nei kabelis. bet ECU juo remiasi mazai.. daugiausiai pagreitejant - ijungia pagreitejimo pariebinima jei sklende atsidaro greitai - matuojama V/s. ir taip pat naudojama avarinio rezimo metu tada kai praranda isiurbimo koektoriaus slegio daviklio parodymus.

pagrindinis daviklis, kuriuo T5 remiasi kuro/degimo kampo skaiciavimuose yra isiurbimo kolektoriaus absoliutaus slegio daviklis (MAP) - jis, jei gerai pamenu, prikabintas ant firewall ir nuo jo eina vakuumine zarnele link isiurbimo kolektoriaus. T7 irgi turi ta davikli (isuktas i isiurbimo kolektoriu), bet T7 jis yra daugiau kaip pagalbinis.

O T5 APC yra paprastas boosto valdymo solenoidas, kuris neturi jokiu davikliu
582 / 0
2011-02-20 13:05
Taigi apie vasara planuoju susirasyti 3 stage, mechaniniai darbai kurie planuojami tai mitsubishi td04 turbas ir 3 coliu ismetimas ir dar manau kokiu 600ccm purkstukais, ir nuo 9-3TDI interkuleriu pirmai pradziai. Taigi del pakankamai didelio slegio ir nelabai didelio interkulerio efektyvumo prades perkaitineti oras. Taigi klausimas ar labai sunku sureguluoti T5 programa kad ji galetu adaptuotis tiek E85 tiek 98 benzui, su pastaruoju ir ziema siltesne diena atsiranda detonacija jau su stage 1.

Jūsų žinutė