BMW “trečiukas” – beveik neturi trūkumų
BMW koncernas pasimokė iš savo klaidų. Jei anksčiau 3 serijos BMW modelio vairuotojai skųsdavosi dėl pavarų dėžės ir pakabos barškėjimo, tai 2004 metų pabaigoje pradėtas gaminti “trečiukas” (E90 indeksas) tapo beveik neturinčiu trūkumų naudotu automobiliu.
Ilgus dešimtmečius 3 serijos BMW modelis būdavo puikus “aukos” pavyzdys apie naudotus automobilius
Taigi, neigiamos medžiagos apie “trečiuką” būdavo daugiau nei pakankamai. Bet 2004 metų pabaigoje pasirodžius naujam modeliui, pažymėtam E90
Vienu šio modelio kokybės įrodymu galima laikyti ir tai, kad 3 serijos BMW pakankamai retai minimas tarp nusiskundimų “Auto Bild” naudotų automobilių skundų knygos skyreliui. Iš viso buvo parduota net 1,24 mln. “trečiukų”, o tarp skundų knygos blogiukų E90 mašina paminėta tik aštuonis kartus. Tai palyginti mažai, ypač žinant, kad 3 serijos BMW vairuotojai labai mėgsta didelį greitį, dideles variklio apsukas bei ekstremalų važiavimo būdą. Beje, ne visus trūkumus reikėtų laikyti tipiniais šio modelio gedimais.
Tiesa, “trečiukas” vis dėlto turi porą silpnų vietų. Dažniausiai pasitaikantis ir itin erzinantis trūkumas – barškantis ir traškantis didelis stiklinis stumdomas stoglangis. Tai patvirtino “Auto Bild” ilgalaikis testas. Daugiau rimtesnių priekaištų teste dalyvavęs 320i modelis nesulaukė, jis puikiai ir be rimtų problemų įveikė 100 tūkst. km maratoną.
Jei kalbėtume apie atskirų modifikacijų populiarumą, tai dyzelinis “trečiukas” buvo populiaresnis nei benzininis: 320d Europoje buvo parduota 21 proc. visų nupirktų šio modelio automobilių, 320i – 19 proc. Dyzelinis 320d laikomas sėkmingesniu variantu, kadangi jo techniniai duomenys optimalesni nei benzininės dviejų litrų modifikacijos. Dviejų litrų dyzelinio variklio galia net 163 AG, sukimo momentas – 340 Nm, o degalų sąnaudos nedidelės – 6,9 l/100 km. Be to, jos nekito viso 100 tūkst. km maratono metu.
Naudotos mašinos pirkėjai ypatingą dėmesį turėtų atkreipti į tai, ar dyzelinė automobilio versija turi katalizatorių. 2005-ųjų modifikacijai jį reikėjo užsisakyti papildomai ir už tai pakloti 3500 Lt, todėl tik nedaugelis pirkėjų įsigydavo katalizatorių. Tuo tarpu 318d arba versijos, turinčios labai galingus dyzelinius variklius, nuo konvejerio nuriedėdavo jau su katalizatoriais.
Dėl “trečiuko” pavarų dėžės nuomonės išsiskiria. Kai kurių automobilių pavaros persijungia be jokių priekaištų, o kai kurių reikalauja labai “kietos rankos”. Gali pasitaikyti ir važiuoklės suderinimo netikslumų. Gamykloje ne visuomet pavykdavo tai atlikti optimaliai, todėl kartais mašiną gali “traukti” į kurį nors šoną. Kita vertus, šio modelio pakaba yra labai tvirta – Vokietijos techninės priežiūros tarnybos TÜV duomenimis, ji genda itin retai. Taigi žurnalistai, rašantys apie naudotus automobilius, apie 3 serijos BMW (E90) nebegali pasakyti nieko blogo.
Tomas Alksnis
Tai džiugina
PATOGI IR RACIONALI VALDYMO SISTEMA – jau kelios modelių kartos tai laikoma svarbiu BMW “trečiuko” laimėjimu. E90 indeksą turintis modelis nėra išimtis. Salonas tapo erdvesnis, suaugę keleiviai patogiai gali įsitaisyti ir gale. Varikliai tikrai ilgaamžiai, turi grandininius skirstymo velenus, tad nereikia rūpintis nepražiopsoti laiku pakeisti variklio dirželį. Ir galų gale, šio modelio važiuoklė labai patvari.
Tai erzina
PER KIETA VAŽIUOKLĖ erzina ne visus vairuotojus, nes yra daug tokių, kurie automobiliu naudojasi neilgoms kelionėms.O štai vairuotojams, kuriems labai ilgus atstumus tenka nuvažiuoti dažnai, šiame modelyje komforto pritrūksta. Nors “trečiukas” ir rieda palyginti komfortiškai, sėdintieji mašinoje jaučia bet kokį kelio dangos nelygumą. Tačiau jei vairuotojas nelabai linkęs važiuoti itin sportiškai ir tai daro ramiau bei lėčiau, tai kieta važiuoklė jam labai netrukdys.
Bandomasis važiavimas
BANDOMASIS AUTOMOBILIS visas blizga spindinčiais sidabro spalvos dažais. Nepriekaištingas interjeras, nei dulkelės šviesiais apmušalais išmuštame bagažo skyriuje. Šviesiai pilkas odinis salonas – skonio reikalas, nes jis mažiau praktiškas. Bet gera gausi vidaus įranga, automatinė pavarų dėžė ir ksenono žibintai – išties geri dalykai. Nepamirškime paminėti dar ir to, kad juo nuvažiuota tik 44 tūkst. km – tiek rodo skaitmeninis odometras. Padangos taip pat beveik naujos: visų keturių protektorius dar net šešių milimetrų, jų tolygus raštas liudija, kad šis “trečiukas” iki šiol nebuvo patyręs “rimtų sukrėtimų”.
MŪSŲ ĮSPŪDIS. Automobilis važiuoja lyg būtų visai naujas. Variklis gerai traukia, o vairo sistema tiksliai leidžia valdyti mašiną. Ji pagaminta 2005 m. lapkritį, teturėjo tik vieną savininką, kuris sąžiningai rūpinosi priežiūra ir remontu. Tiesa, šiek tiek trikdo tik kietokos vasarinės padangos, tačiau juk jas nebrangiai galima pakeisti minkštesnėmis.
MŪSŲ NUOMONĖ. Vienoje Vokietijos aikštelių už aprašytąją ketverių metų 320d mašiną prašoma 15 500 eurų (53 475 Lt). Iš pirmo žvilgsnio – tai niekuo neypatingas pasiūlymas. Bet atsižvelgus į pagaminimo metus, automobilio būklę, nuvažiuotus kilometrus, buvusį savininką ir komplektaciją, galima daryti prielaidą, kad tai tikrai geras pasiūlymas.
Kaina: nuo 58 000 Lt
Rida: iki 90 000 km
Techniniai BMW 320d (E90) 2006 m. duomenys
Ilgis (mm) 4520
Plotis (mm) 1820
Aukštis (mm) 1420
Durų/vietų salone sk. 5/5
Variklis turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1995
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 163/4000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 340/2000
Pavarų dėžė 6/mech.
Maks. greitis (km/h) 225
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 8,3
Degalų bako talpa (l) 61
Bagažinės talpa (l) 460
Automobilio masė (kg) 1405
Padangos (priekinės, galinės) 205/55 R16
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 5,7/7,8/4,5
Kaina nuo 48 500 Lt
Atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 880
Galiniai žibintai (vnt.) 520
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 480
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 300
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 183
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 160
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 397
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 283
Sankabos komplektas (vnt.) 790
Privalumai
Patvari pakaba
Gera įranga
Trūkumai
Kietoka važiuoklė
Didelė kaina
Išvada
Didelė pagarba BMW koncernui, sukūrusiam E90 „trečiuką“. Automobilių gamintojai iš Bavarijos pasimokė iš savo praeities klaidų ir, konstruodami E90 modelį, pasistengė nuosekliai pašalinti ankstesnius trūkumus. Važiuoklė – viena atspariausių šioje klasėje. Stabdžiai, kaip tvirtina TÜV ataskaitos, nepriekaištingi, dėl variklių ir pavarų dėžių taip pat nėra rimtų nusiskundimų. Kita vertus, čia labai tinka teiginys “kokybė kainuoja”. Mat net ir naudotas “trečiukas” šiandien dar gana brangus.
autobild.lt