Prabangūs remontai po „drago“ neišgąsdino: legendiniai sportininkai rengiasi startui Kazlų Rūdoje
Prabangūs remontai po „drago“ neišgąsdino: legendiniai sportininkai rengiasi startui Kazlų Rūdoje
Įpusėjus birželiui, 17-18 dienomis, Kazlų Rūdos aerodrome griaudės galingi varikliai, smilks į asfaltą šildomos padangos ir aidės ovacijos įspūdingiausiems „drago“ meistrams – taip turėtų atrodyti antrasis Lietuvos „drago“ čempionato etapas, kuriame laukiama mažiausiai šimto sportininkų pasirodymo. Važiuoti jame skuba ir šios automobilių sporto šakos „vilkai“, kurie sezoną pirmame čempionato etape pradėjo taip stipriai, jog namo iš trasos teko sugrįžti su sulaužytais bolidais.
Ir nepaisant to, kad daugeliui jų remontas reiškia itin apvalias sumas, siekiančias „trijų nulių zoną“, startuoti artimiausiose varžybose pasirengę visi.
2 litrai ir 1165 AG
Vienas iš tokių nelaimėlių – Jiežij Chmelevskij, garsiojo „Ježmobilio“ autorius. Pirmame čempionato etape jo bolido degalų tiekimo sistema sugedo, o tai lėmė, kad daugiau nei 1100 AG turintis variklis tiesiog sudegė.
„Paprasčiau kalbant, variklio galvutėje atsirado piršto dydžio skylė“, – išduoda Tomas Stadalius, vienas iš Lietuvos „drago“ čempionato organizatorių.
Kaip paaiškėjo, degalų siurblys veikdamas dyla, todėl į degalų sistemą išskiria metalo „pudrą“. Ši užkimšo degalų filtrą, kuris deformavosi ir, spėja „drago“ žinovai, praleido šiukšlių į degalų purkštukus. O tai lėmė, kad sumažėjo jo pralaidumas, variklio cilindre išaugo degimo temperatūra ir variklio galvutė tiesiog pradegė.
Tačiau J. Chmelevskij ne veltui vadinamas „drago“ legenda. Jei šio sportininko nesustabdė kadaise Estijoje patirta avarija, traukos lenktynių trasoje skriejant 269 km/val. greičiu, sudegęs variklis tikrai neprivers jo sėdėti namuose. Jau dabar, sako lenktynių organizatoriai, jis variklį išrinko, per savaitę nusipirko reikalingas dalis ir, panašu, rengiasi startui antrame čempionato etape.
„Kadangi variklio pažeidimas buvo labai didelis, tai iš esmės, sportininkas startuos su, galima sakyti, visiškai perrinktu varikliu. Ir nereikia stebėtis, kad iš, atrodo, smulkmenos kilo tokios didelės problemos: šis bolidas yra itin „aštrus“, nes variklio darbinis tūris tėra 2 litrai, o jis generuoja net 1165 AG. Tad bet koks mažiausias nuokrypis nuo nustatytų parametrų turi liūdnas pasekmes“, – aiškina T. Stadalius.
„Staigmeną“ rado grįžęs namo
Aivaras Štikelis taip pat rengiasi startui, tačiau, neslepia čempionato organizatoriai, pirmiausia reikės suremontuoti lenktynių techniką. Paaiškėjo, kad pirmame Lietuvos „drago“ čempionato etape sugedo A. Štikelio automobilio tepalo tiekimo sistema. Šį gedimą jis pastebėjo tik grįžęs į namus.
„Toks gedimas lėmė, kad buvo pažeistas variklio alkūninis velenas bei alkūninio veleno indėklai. Bet jis nepasidavė, per savaitę viską išrinko, išmatavo, patikrino, gavo reikalingas detales, kai ką netgi pagamino pagal užsakymą, ir žada padaryti viską, kad grįžtų į varžybas“, – džiaugėsi T. Stadalius.
Toks entuziazmas neturėtų stebinti, nes ir A. Štikelis Kazlų Rūdos aerodrome sugebėjo pasiekti asmeninį rekordą – 402 metrų ilgio trasą įveikti per 8,42 sek. Kaip sako organizatoriai, apetitas auga bevalgant, tad po tokios sezono pradžios – akys dega ir norisi siekti daugiau.
Beje, A. Štikelio BMW generuoja 1001 AG „į ratus“. Kitaip tariant, variklis generuoja daugiau galios, tačiau net penktadalis jos, sako T. Stadalius, prarandama dėl aplink variklį esančių kitų mazgų, tokių kaip specialiai „dragui“ skirta pavarų dėžė.
„Ant popieriaus“ Aivaro BMW variklis generuoja apie 1200-1300 AG, matyt, tokia apkrova nepatiko jo tepalo tiekimo sistemai“, – spėja pašnekovas.
Sugrįžta rekordininkas
Galiausiai į antrąjį Lietuvos „drago“ čempionato etapą atvažiuoti turėtų ir Mindaugas Beniušis, pilotuojantis tikrų tikriausią dragsterį. Sezono starte jis nepasirodė, mat dar laukė amerikietiškam varikliui reikalingų dalių iš už Atlanto, tačiau dabar, panašu, galės sėkmingai startuoti.
Praėjusiais metais M. Beniušis net triskart pagerino Lietuvos „drago“ trasos įveikimo rekordą. Sezoną jis užbaigė su pergalingais skaičiais – 7,71 sek., per kurias jo „dragsteris“ nulėkė 402 metrus. Nieko nuostabaus, kad entuziazmo pabandyti siekti naujų aukštumų netrūksta ir šiemet.
Dar viena įdomi detalė ta, jog „drago“ trasoje startuoja ir M. Beniušio sutuoktinė Airida. Praėjusiuose etapuose ji varžėsi su baltu „Nissan GT-R“, tačiau poros garaže – dar ir juodas „GT-R R35“ modelis, Airidos vadinamas „mano čempionė“.
„Dabar Mindaugas ieško problemos, kodėl streikuoja juodojo GT-R elektros sistema. Jei gedimą pavyks rasti, Airida startuos su juo ir varžysis tarp greitesnių automobilių nei varžosi įprastai“, – neslepia T. Stadalius, pridurdamas, kad minimas automobilis turi apie 1000 AG.
Laukia daugiau nei 100 sportininkų
Vasariškas savaitgalis Kazlų Rūdoje, panašu, gali būti rekordinis ir renginio organizatoriams, mat jau dabar žvelgiant į dalyvių sąrašą matyti, kad norinčių startuoti – labai daug. T. Stadalius sako, kad aerodrome laukiama galimai daugiau nei 100 „drago“ sportininkų.
„Pati įdomiausia kova lauks „Street B“ ir „Super Stock“ bei mūsų vadinamųjų „monstrų“ klasėse. Pirmosios klasės labai įdomios, nes jose gausu dalyvių ir jie neslepia azarto stengdamiesi laimėti, o galingiausi bolidai įdomūs visiems, nes kai šie startuoja, vaizdas ir garsas tikrai įspūdingi“, – aiškina Lietuvos „drago“ čempionato organizatorius.
Visi, norintys savo akimis pamatyti greičiausius ir galingiausius Lietuvos automobilius, birželio 17-18 dienomis laukiami Kazlų Rūdos aerodrome.