Kategorijos
Jokių baimių dėl oro nuleidimo ir nelygių kelių – „Michelin“ drauge su „General Motors“ pristato naujos kartos „Uptis“ padangą, kurią sau leisti galės ne kiekvienas

Jokių baimių dėl oro nuleidimo ir nelygių kelių – „Michelin“ drauge su „General Motors“ pristato naujos kartos „Uptis“ padangą, kurią sau leisti galės ne kiekvienas

2019-07-03

„Michelin“ drauge su „General Motors“ apjungė savo pajėgas ir siekia pradėti visiškai naujų padangų gamybą. Naujosios beorės „Uptis“ padangos, palyginus su įprastomis, turės keletą privalumų. Taip pat teigiama, kad naujomis „Uptis“ padangomis bus „apsiavęs“ elektrinis „Chevrolet Bolt“ automobilis.

„Michelin“ teigia, kad „Unique Puncture-proof Tire System“ (Uptis) padangos prototipas yra svarbus žingsnis, įgyvendinant „Vision“ koncepciją.

Pastarąją pirmą kartą pamatėme 2017-aisiais metais. Tąkart buvo teigiama, kad ji nėra pripučiama, spausdinama 3D spausdintuvu, aprūpinta jutikliais, biologiškai yranti, skirta naudoti įprastuose automobiliuose ir tai ne tik padanga, o padanga ir ratas viename.

Panašu, kad procesas gana sparčiai juda į priekį ir „GM“ jau šiais metais planuoja pradėti realius „Uptis“ padangų testavimus. Masinės gamybos pradžia numatoma 2024-aisiais.

Beorių padangų technologija turi keletą privalumų tiek pačiam automobilio vairuotojui, tiek ir mūsų planetai.

Tokių padangų gamybai reikia mažiau žaliavų ir energijos. Dėl tokių padangų atsparumo, sumažėja pačių padangų atliekų skaičius. Jas galima naudoti ilgiau ir kas itin svarbu vairuotojams – tokios padangos leidžia sumažinti nelygių kelių keliamas problemas ir pamiršti ką reiškia nuleista padanga.

„Michelin“ teigia, kad dėl oro nuleidimo yra išmetama iki 12 proc. padangų, o dėl padangose esančio netinkamo oro slėgio ir dėl to atsirandančio greitesnio nusidėvėjimo išmetama dar iki 8 proc. įprastų padangų.

Įprastos padangos pagamintos taip, kad galėtų tarnauti ilgiau, bet dėl paminėtų priežasčių – atsiduria sąvartyne. Ir skaičiuojama, kad dėl šių priežasčių išmetama net 200 mln. padangų.

Kalbant apie „Uptis“ padangas, tokių problemų tiesiog nebūtų. Jas galima būtų naudoti ilgiau ir nesirūpinti dėl oro slėgio ir panašių dalykų.

„Uptis“ yra tam tikra „Tweel“ sistemos versija, kurią „Michelin“ pristatė dar 2005 m. Beje, 2014-aisiais „Michelin“ paskelbė atidarantį 50 mln. dolerių vertės padangų gamyklą.

Joje gaminamos „Tweel“ tipo padangos, skirtos statybose, žemės ūkyje ir kitose srityse dirbančioms transporto priemonėms.

„Uptis“ padanga skirta įprastiems automobiliams ir „Michelin“ teigia, kad jų padanga taip jau stipriai ir nesiskiria nuo standartinės pneumatinės padangos. „Uptis“ sveria 22,5 kilogramus ir vienas iš jos pagrindinių privalumų, kad nereikia su savimi turėti atsarginės padangos.

Visiems tikriausiai kirba klausimas: o kokia tokių padangų kaina? „Michelin“ kol kas nepranešė kokia bus taikoma kainodara. Taip pat dar nėra tiksliai žinoma ar visose lengvose transporto priemonėse bus galima naudoti šias padangas.

Bendrovė tik užsimena, jog tokios padangos greičiausiai bus naudojamos gaminant didelius kiekius automobilių (galbūt visi naujieji „GM“ elektromobiliai bus su tokiomis padangomis) bei jomis „apsiaus“ nuomojamos transporto priemonės.

Iš tokių pareiškimų galima spręsti, kad „Uptis“ padangos nebus pigus malonumas ir greičiausiai vidutinis vartotojas šių padangų sau leisti negalės.

Šaltinis: Technologijos.lt

Sutinku Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Slapukus galite bet kada atšaukti. Daugiau